Partnerzy
Naturalnym odbiorcą kolejowego Festiwalu jest pasażer kolejowy, w związku z czym w regionie śląsko-dąbrowskim to Koleje Śląskie Sp. z o.o. są kluczowym partnerem do wspólnej promocji, wspólnego losu, oceny i postrzegania przez klientów. Konotacja sukcesu lokalnej, masowej imprezy kolejowej, na którą najlepiej dojechać pociągiem i lokalnego przewoźnika jest tożsama, stąd Wiceprezesa - Pana Dariusza Pękosza wcale nie trzeba było przekonywać – natychmiast polecił, by dział marketingu zajął się sprawą. Przemili ludzie, prawdziwa wizytówka Public Relations Kolei Śląskich, Pan Michał Wawrzaszek - Kierownik Marketingu i Pani Bernadeta Saletnik w miłej współpracy dopełnili reszty formalności i baner Kolei Śląskich – głównego partnera Festiwalu znalazł się w informacjach i materiałach promocyjnych, a plakaty Festiwalu rozwieszone w kilku pociągach i kasach dworcowych. Zapewne z ostrożności przed nieznanym jeszcze przebiegiem Festiwalu nie było tego dużo, ale później, w jego trakcie, widząc minę Kierownika – wrażenie, że jakby miał sztuczną szczękę, to by mu pewnie wypadła (najmocniej przepraszam Pana za to porównanie) – gdy dosłownie przewalające się setki zachwyconych ludzi mogło wynosić pozytywnie konotacje Festiwalu z Kolejami Śląskimi, jestem przekonany, że współpraca przy kolejnym wydaniu będzie bardziej zacieśniona, jak i nabierze znacznie większego rozmachu. Między innymi marzy mi się, by bilety w relacjach do Sosnowca na czas Festiwalu miały zachęcający, upamiętniający go wizerunek.
Media
Pełna informacja o Festiwalu wraz z zaproszeniami została rozesłana do prasy, radia i telewizji. Nie wszyscy zareagowali, ale wielu tak, w tym najpopularniejsze Polskie Radio Katowice i TVP 3 Katowice. Wywiady i relacje przez nie nadane musiały zaintrygować, bo powtórzyli je inni, w tym na cały kraj wyemitował je Teleexpress. W rezultacie, jak w sobotę 12 marca przyszedł ogrom zwiedzających, tak w niedzielę 13 marca przybyło ich 2x tyle, były momenty, że przed drzwiami musieli czekać, by móc wejść na salę, a wysoka frekwencja utrzymywała się bez przerwy do ostatnich chwil trwania Festiwalu.
Telewizja Telpol |
ESKA Info Śląsk |
TVP3 Katowice |